Artikel

Alle special inputs van Smash Bros DLC Terry Bogard

7 november 2019, 19:12

Terry Bogard kwam gisteren uit als het vierde DLC personage van Super Smash Bros Ultimate. Het Fatal Fury personage lijkt op een zekere zin op de Street Fighter personages, aangezien Terry ook speciale inputs heeft die resulteren in sterkere varianten van zijn Special Moves. Wij zetten alle inputs die je moet weten op een rijtje.

Terry Bogard heeft een flinke partij aan special moves, en zijn special inputs zijn over het algemeen lastiger dan die van Ryu en Ken. Special inputs zijn combinaties van stickbewegingen en een knop die rechtstreeks uit Fighting Games komen. In Super Smash Bros resulteren deze inputs in een sterkere variant van de aanval en soms zelfs onkwetsbaarheid aan het begin van de aanval. 

Terry Bogards Special Moves

Terry Bogard heeft minstens twee variaties op elke special move. De variant van de special move die je gebruikt ligt aan hoe lang je de A of B knop ingedrukt houdt. Als je de knop langer ingedrukt houdt wordt de move over het algemeen slomer, maar sterker. Voor de volgende moves heb je een zwakke en een sterke variant. NeutralB heeft geen special input, maar de schokgolf die je veroorzaakt wordt sterker als je de B knop langer ingedrukt houdt.

Burn Knuckle (SideB naar de tegenstander): Burn Knuckle is een dash waarvan de sterkere variant verder gaat en meer knockback veroorzaakt. Als je de special input invoert doet de move meer damage en veroorzaakt hij nog meer knockbaar, genoeg om een stock mee te pakken. De special move wordt geactiveerd door met de stick van beneden naar je tegenstander toe te gaan in een kwart cirkel. Het is dezelfde input als de Hadouken van Ryu. 

Crack Shoot (SideB van de tegenstander af): Crack Shoot is de enige special move in de game die je uitvoert door de stick van de tegenstander af te houden en de B knop in te drukken. Terry voert een hoge schop uit die gebruikt kan worden om tegenstanders uit de lucht te slaan. Ook hier resulteert de special input in meer damage en knockback. De input is bijna hetzelfde als bij Burn Knuckle, maar nu vorm je met je stick een kwart cirkel van je tegenstander af. 

Rising Tackle (UpB): De UpB van Terry heeft twee varianten, een korte en een lange. De afstand die Terry aflegt is afhankelijk van hoe lang je de B knop indrukt. Deze move heeft geen speciale input maar wel een extra mechanic. Als je de stick voor ongeveer een halve seconde naar beneden houdt, wordt de Rising Tackle die je gelijk daarna doet onkwetsbaar en doet hij meer schade. Als je dit niet doet zijn alleen Terry zijn benen onkwetsbaar. 

Power Dive (DownB): Terry springt in de lucht en duikt weer naar beneden bij zijn DownB. Dit is een van Terry's sterkste moves, en aangezien je een stuk omhoog vliegt aan het begin is het soms lastig om de move goed te counteren. Als je de special input uitvoert is Terry onkwetsbaar aan het begin van de move. De input voor deze move is dezelfde als die voor Ryu's Shoryuken. Je beweegt eerst je stick naar de tegenstander toe, daarna werk je hem naar beneden en ten slotte beweeg je je stick schuin naar beneden. Het is een lastige input, maar het is het zeker waard. 

Terry Bogards Super Special Moves

Terry heeft een uniek mechanic waarbij hij twee nieuwe moves krijgt als hij meer dan 100% heeft of nog maar een derde van zijn HP overheeft in Stamina Mode. Er verschijnt dan "GO" boven Terry's icoon onderin het scherm. Deze twee moves zijn ongelofelijk sterk, maar ook erg riskant om te gebruiken.  Beide moves zijn niet afhankelijk van hoe lang je de knop ingedrukt houdt. De moeilijkheid van de special inputs komt hier echt naar boven. Je kan deze moves alleen maar uitvoeren door de special input in te voeren, dus deze moet je gaan leren. 

De GO boven Terry's percentage betekent dat je volledig los kan gaan op je tegenstander.

Power Geiser: Als Terry Power Geiser uitvoert slaat hij op de grond met zijn vuist ontstaat er een enorme explosie. Deze explosie doet enorm veel schade en is zeker bij de rand van de stage dodelijk. De input voor deze is als volgt: je begint met een kwart cirkel van je tegenstander af, gevolgd door een halve onderwaardse cirkel naar je tegenstander toe. De explosie heeft veel bereik dus het is het waard om deze input vaak te oefenen. Ondanks de kracht van de move is hij erg onveilig, en een tegenstander die de move blocked heeft veel tijd om te reageren.

Buster Wolf: Buster Wolf is misschien Terry's meest iconische move. Terry voert een speciale versie van Burn Knuckle uit en blaast de eerste tegenstander die hij raakt weg met een enorme explosie vanaf zijn pols. De Burn Knuckle kan geblocked worden maar het telt technisch gezien als een grab. De move gaat bijvoorbeeld wel door Banjo & Kazooie hun SideB heen, een move die normaal gesproken onkwetsbaar is. De move voer je uit door twee keer een Burn Knuckle in te voeren. Dit betekent dat je twee keer een kwart cirkel naar je tegenstander toe invoert voor deze flashy move.

Als al deze informatie te veel voor je is, Twitter gebruiker LocusSK heeft een handig overzicht gemaakt zodat je de moves niet meer vergeet.

 

Voor al het laatste nieuws over Super Smash Bros, volg ons op Twitter en Instagram.

Deze content wordt mede mogelijk gemaakt door EnergyDrinkShop. Esports Club en EnergyDrinkShop slaan de handen ineen met als doel om de Smash community in Nederland te helpen groeien door middel van meer zichtbaarheid en het ondersteunen van toernooi-organisatoren.

Deel: