Artikel

Alles over de nieuwe Call of Duty ammo types

Alles over de nieuwe Call of Duty ammo types

Een nieuw element binnen Call of Duty: Vanguard zijn de ammo types. Met ammo types kunnen de spelers verschillende soorten ammo (kogels) voor hun wapens kiezen. Deze hebben allemaal hun eigen pluspunten. We vertellen je alles wat je moet weten over de nieuwe ammo types in Call of Duty.

Het creëren van de beste Call of Duty wapens met verschillende attachments en camouflages is altijd een tof onderdeel van Call of Duty geweest. Naast zaken als de optimale Call of Duty Vanguard settings, kan je hiermee het verschil maken. Iedereen kan zijn of haar wapens naar eigen smaak aanpassen. Over de kogels van de je favoriete assault rifle, submachine gun of shotgun heb je eigenlijk nooit na hoeven denken: tot aan dit jaar. Ammo types zijn onderdeel van gunsmith-systeem.

Dit zijn de Call of Duty ammo types

In Call of Duty: Vanguard zijn vanaf de release zeven ammo types beschikbaar. De ammo types zijn vrij te spelen door je wapens te levelen. Dit is logisch, want zoals gezegd zijn ammo types onderdeel van het gunsmith-systeem. Dit zijn ze:

  • Subsonic (level 1): kogels maken minder geluid, niet zichtbaar op de mini-map
  • FMJ rounds (level 1): betere bullet penetration
  • Frangible (level 17): laat tegenstander trager healen, meer flinch bij de tegenstander
  • Armor piercing (level 33): meer damage tegen voertuigen en killstreaks
  • Incendiary (level 44): kogels vatten vlam en geven daardoor meer damage
  • Lengthened (level 56): meer/beter bullet velocity
  • Hollow point (level 62): verhoogde damage in armen en benen

Zoals je ziet, zijn de voordelen van de verschillende ammo types vergelijkbaar met de voordelen van sommige attachments. Sterker nog, ze komen overeen met perks en/of attachments uit vorige games. Een baanbrekende toevoeging is het dus niet, maar het zorgt wel voor meer mogelijkheden.

De beste ammo types in Call of Duty: Vanguard

Wat zijn nu eigenlijk de beste ammo types voor Call of Duty: Vanguard? Helaas is hier geen simpel antwoord op, want net als de keuze voor een wapen is de keuze voor een ammo type afhankelijk van jouw speelstijl. Toch zijn er ammo types die eruit springen.

Om te beginnen, kijken we naar Hollow Point. Dit ammo type zorgt ervoor dat jouw kogels over het gehele lichaam evenveel damage toebrengen (headshots uitgezonderd). In een normale situatie brengen kogels op armen en benen minder schade toe, dan kogels die in de torso terechtkomen. Hollow Point zorgt er dus voor dat je een stuk meer consistent wordt. Verder heeft dit ammo type tot op heden géén minpunten. Hollow Point is handig voor mensen die wat minder accuraat schieten.

Tot slot zijn er nog twee sterke ammo types: Subsonic en Frangible. Subsonic is dé ammo type voor stealth spelers. Het is wel zo prettig dat Subsonic gelijk op level 1 beschikbaar is. Verder is Frangible opmerkelijk. Deze ammo type zorgt ervoor dat de tegenstander meer flinch heeft. Normaliter is de hoeveelheid flinch afhankelijk van het wapen dat de speler zelf heeft. Het is voor het eerst dat dit beïnvloedt wordt door de tegenstander.

Kritiek op de ammo types

Op het eerste gezicht doen de ammo types voor Call of Duty begrippen niet veel bijzonders. Toch kan de komst van ammo types op de nodige kritiek rekenen vanuit de Call of Duty-community. Over het algemeen vindt een behoorlijk aantal spelers de ammo types gewoonweg overbodig en de functies zouden gemakkelijk als perk of eventueel attachment toegevoegd kunnen worden.

Daarnaast hebben de meeste ammo types geen minpunten en veranderen ze de dynamiek in de game. Zoals in Modern Warfare (2019) en ook in Black Ops Cold War, zouden attachments naast pluspunten ook minpunten moeten hebben. Ammo types zijn feitelijk gewoon sterke attachments, waardoor ze onnodig belangrijk worden gemaakt.

Het is wachten wat Sledgehammer Games met de feedback van de spelers gaat doen. Tot het moment dat de ammo types worden aangepast, doe je er altijd verstandig aan om één van de drie genoemde ammo types te kiezen. Deze maakten in de Beta immers écht het verschil.