Nieuws

AI voorziet Warzone 2 van realistische NPC's

AI voorziet Warzone 2 van realistische NPC's

Call of Duty: Warzone 2 wordt naar verluidt verrijkt met zogeheten NPC's. Een video van Infinity Ward maakt duidelijk hoe AI (artificial intelligence) gebruikt is om realistische situaties in de nieuwe Call of Duty-games te creëren.

Wekelijks legt Infinity Ward uit hoe bepaalde functionaliteiten binnen Call of Duty: Modern Warfare 2 en Call of Duty: Warzone 2 tot stand zijn gekomen. In de Intel Drop van deze week wordt aandacht besteed aan AI en uitgelegd hoe dit het realisme in de first-person shooter moet vergroten.

NPC's in Warzone 2

Een NPC is een personage in een game die niet door een andere speler bestuurd wordt. De afkorting staat voor non-player character. Naar verluidt is Infinity Ward voornemens om deze personages aan Call of Duty: Warzone 2 toe te voegen. Dit weet de content creator Metaphor te melden.

In een eerder stadium werd aangekondigd dat NPC's (in deze situatie spreekt men ook wel over bots) in de multiplayer van Call of Duty: Modern Warfare 2 aanwezig zullen zijn. Spelers die nog geen ervaring met de first-person shooter hebben of door een handicap moeite met de game ondervinden, kunnen deze NPC's tegenkomen.

Ontwikkelaars wordt vaak verweten dat deze NPC's of bots geen realistisch gedrag vertonen. Dit moet in de nieuwste iteratie verleden tijd zijn, aldus de ontwikkelaars binnen Infinity Ward. Artificial intelligence moet helpen om het gedrag van echte mariniers na te bootsen.

Komende week deelt Infinity Ward nog meer informatie tijdens het evenement Call of Duty Next. Een dag later gaat de Call of Duty: Modern Warfare 2 bèta van start. De volledige game wordt op 28 oktober uitgebracht en de battle royale is vanaf 16 november te spelen.

Kevin van Mourik
Kevin van MourikRedacteurSchrijft met passie over allerlei games en is sinds 'The Big Red One' verknocht aan Call of Duty.