Nieuws

FIFA-academie Team Gullit gaat samenwerken met SEIKO Vision

FIFA-academie Team Gullit gaat samenwerken met SEIKO Vision

De Nederlandse FIFA-esportsacademie Team Gullit en brillenfabrikant SEIKO Vision gaan samenwerken om het belang van ooggezondheid onder de aandacht te brengen bij esports-fans. Met de overeenkomst betreedt het van oorsprong Japanse SEIKO Vision voor het eerst de esports-wereld.

Embedded content: https://twitter.com/TheTeamGullit/status/1439877058612666368?s=20

De samenwerking tussen Team Gullit en SEIKO Vision zal gericht zijn op het delen van kennis en bewustzijn rond ogen bij gaming. Via de sociale mediakanalen van Team Gullit bereikt SEIKO Vision een nieuwe doelgroep, die volgens beide betrokken partijen veel belang heeft bij educatie over ooggezondheid.

Eerder kondigde Team Gullit een samenwerking aan met Ultimo GG: een platform dat gamers en makers van media rond gaming beloont voor hun prestaties met cryptogeld. Ook begon Team Gullit een partnership met Red Bull op het gebied van talentontwikkeling.

Educatie

De oprichter van Team Gullit, Corne Dubelaar, benadrukt dat belang van educatie bij esports: "Ons YouTube-kanaal is gericht op het delen van informatie. Niet alleen op het gebied van in-game tips en tricks, maar ook op het gebied van andere elementen die komen kijken bij het worden van een esporter."

Samen met SEIKO Vision denkt Dubelaar nieuwe stappen te kunnen gaan zetten op het gebied van educatie: "Dit partnership geeft ons de mogelijkheid om onze community op te hoogte te brengen van de do's en don'ts rondom gaming en ooggezondheid. Naar mijn mening een onderwerp dat te lang onderbelicht is gebleven."

Team Gullit

Team Gullit werd opgericht in 2018 als professionele en onafhankelijke FIFA-esportsacademie. De bekende oud-voetballer Ruud Gullit ontleende zijn naam aan de academie en is dan ook nauw betrokken bij Team Gullit. De organisatie leidt jonge FIFA-talenten op in de voetbalgame, maar ondersteunt ze ook op andere manieren. Zo worden de spelers geholpen met het opbouwen van een persoonlijk merk via sociale media en leren ze school te combineren met gaming.

Guus Weggemans
Guus WeggemansRedacteurWil esports naar een groter publiek brengen, speelt zelf competitief Super Smash Bros Ultimate