Nieuws

League of Legends gaat /All Chat uitschakelen in matchmaking

League of Legends gaat /All Chat uitschakelen in matchmaking

Riot Games-medewerkers Meddler en Brightmoon hebben op het nieuwsblog van League of Legends aangekondigd dat /all chat, oftewel chat-communicatie met tegenstanders, uitgeschakeld gaat worden in patch 11.21. Volgens Meddler en Brightmoon is slecht taalgebruik en schelden in League of Legends een toenemend probleem geworden dit jaar, en is Riot druk bezig om dit systematisch aan te pakken. Het uitschakelen van /all chat is de eerste direct merkbare verandering die wordt ingevoerd.

Embedded content: https://twitter.com/dvcky_/status/1447948563393048576?s=20

Riot Games neemt regelmatig nieuwe maatregelen om slecht gedrag in League of Legends aan te pakken. Zo kondigde het bedrijf aan spelers die spelplezier in League of Legends bederven harder aan te pakken met zogenaamde ‘queue lock-outs’. Eerder kondigde Riot ook de nieuwe wijzigingen in League of Legends Preseason 2022 aan, met grote veranderingen wat betreft de dragons, nieuwe items en meer. Ook kwam er een nieuwe client hub voor Riot-titels als League of Legends, Teamfight Tactics en Valorant.

/All Chat

In de blogpost op de website van League of Legends wordt uitgelegd dat /all chat volledig wordt uitgeschakeld in 'matchmade queues': als je dus bijvoorbeeld normal of ranked-games gaat spelen tegen willekeurige tegenstanders, zal /all chat niet langer beschikbaar zijn in patch 11.21. Een opvallende keuze, aangezien spelers zelf al de mogelijkheid hebben om naar voorkeur /all chat of team chat uit te zetten.

Riot Meddler en Brightmoon beargumenteren dat "de negatieve interacties zwaarder wegen dan de positieve" in de huidige staat van League of Legends. De medewerkers zeggen dat ze de impact van de keuze gaan evalueren en feedback van spelers zullen verwelkomen. Tegenstanders kunnen nog steeds je emotes en champion mastery-symbolen kunnen zien en horen, tenzij ze dit zelf uit hebben staan, net als champion taunts, dances en laughs.

De aankondiging wordt met veel gemengde reacties ontvangen: veel spelers vinden het onnodig dat Riot iets bepaalt voor alle spelers, terwijl je dit individueel al kon uitschakelen. Ook geven spelers aan dat er juist veel positieve interacties voortkomen uit /all chat.

Embedded content: https://twitter.com/C9Vienna/status/1447950896139231234?s=20

Guus Weggemans
Guus WeggemansRedacteurWil esports naar een groter publiek brengen, speelt zelf competitief Super Smash Bros Ultimate