Nieuws

Rebrand Echo Zulu: "Wij gaan laten zien hoe het echt moet"

19 januari 2021, 17:05

Team Echo Zulu heeft, zo'n vijf jaar na oprichting, een rebrand doorgevoerd. Het oude vertrouwde logo en de huisstijl zijn veranderd, maar volgens Denis "Boomin" Melnikov, Creative Director bij Echo Zulu, hoeven fans zich geen zorgen te maken.

Al sinds de oprichting in januari 2016 staat drukte Echo Zulu zijn stempel op de Nederlandse League of Legends-scene. Door op social media de juiste toon aan te slaan spraken ze een grote doelgroep aan en bouwden ze een flinke community op.

Ook op sportief gebied droeg Echo Zulu zijn steentje bij. Spelers als Goose, Raqo, Hades, Alois en Chapanya speelden allen in het verleden bij de organisatie. Spelers die stuk voor stuk zowel nationaal als internationaal mooie prestaties hebben geleverd.

De oude olifant is weg

Nu voert Echo Zulu een rebranding door en maakt het oude vertrouwde logo met de olifant plaats voor een strak design. "De voornaamste reden voor de rebrand was dat het oude logo niet meer van deze tijd voelde," legt Denis uit. "Het was iets dat we al een lange tijd op de planning hadden staan, omdat het oude logo erg vet was maar minder geschikt om bijvoorbeeld op kleding te borduren. Met dit nieuwe logo openen we een heel nieuw arsenaal aan creatieve mogelijkheden."

Nieuwe creatieve mogelijkheden klinkt heel mooi, maar wat betekent dat nu concreet? "Haha, ik wil natuurlijk niet te veel verklappen, maar we gaan onze supporters voorzien van genoeg manieren om ons in hun dagelijkse leven te vertegenwoordigen."

Meer dan gamen

Naast het creatieve proces heeft de rebrand nog een reden. "Daarnaast is het oude logo in onze ogen erg "game-achtig" en ondanks het feit dat we trots zijn op het feit dat we gamen, willen we dit niet direct van de daken schreeuwen," vervolgt Denis. "Ook een persoon die niet gamet zou in ons direct cool moeten kunnen vinden als die ons ziet. Hierdoor hebben we ook een plezierige en langdurige samenwerking met Lenovo Legion, die dezelfde visie hebben."

De fans van de organisatie hoeven volgens Denis echter niet te vrezen voor deze rebrand. "We zijn een tijdlang minder actief geweest met de ontwikkeling van onze organisatie en onze brand. Hierdoor merkten we dat andere organisaties in de Benelux ons begonnen bij te benen al niet in te halen op allerlei gebieden."

Toonaangevende organisatie

"We zien het echter, als ooit toonaangevende organisatie binnen de Benelux, nu weer als onze taak om te laten zien hoe het echt moet. In game, op de sociale kanalen en buiten het internet. Ook met ons nieuwe logo kun je veel strakke content, memes, projecten en natuurlijk sportieve prestaties van ons verwachten."

Embedded content: https://twitter.com/TeamEchoZulu/status/1351286081845653526