Nieuws

Valorant patch notes 1.01: Sage wederom generfd

9 juni 2020, 14:59

Riot Games heeft de patch notes van haar eerste patch na de release van Valorant online gezet. Agent Sage krijgt opnieuw een flinke nerf en ook wordt de nieuwe modus Spike Rush veranderd. Verder voert de ontwikkelaar veranderingen door om de framerate van het spel te verbeteren en stabiliseren.

Ontwikkelaar Riot Games heeft de patch notes van Valorant patch 1.01 online gezet. Opvallend is dat agent Sage, net zoals bij de release patch, weer generfd wordt. Haar Barrier Orb, beter bekend als de muur, krijgt een kleinere casting range. Spelers kunnen de muur nu maximaal 10 meter van zichzelf af plaatsen, in plaats van 20. Riot Games geeft als uitleg dat Sage haar muur vooral bedoeld is als defensieve tactiek, maar dat de data liet zien dat veel spelers het dankzij de 20 meter casting range offensief gebruikten. Deze verandering zou daar een eind aan moeten maken.

Valorant patch notes 1.01

Alle veranderingen in patch 1.01 gevisualiseerd

De enige andere grote verandering in deze patch is aan de nieuwe modus, Spike Rush. De modus krijgt nu vijf power-up orbs, waarbij er ook drie nieuwe zijn: de Health Orb, Deception orb en de Golden Gun. De orb die je in een keer je ultimate oplaadt is standaard aanwezig in de ronde, de andere 4 orbs worden nu willekeurig gekozen.

Prestatieverbeteringen: multithreaded ondersteuning

Riot Games voert deze patch een flink aantal prestatieverbeteringen toe, met name voor mid tot high-end pc's. De ontwikkelaar voegt multithreaded rendering toe voor PC's met meerdere processor cores. Volgens het bedrijf is deze optie alleen beschikbaar voor spelers die een PC met dergelijke processor hebben. De optie vind je terug in het Graphics Quality-menu. Verder zouden de framedips tijdens schietgevechten verminderd moeten zijn na patch 1.01.